Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
Du er her: WEBPOL > KVALITET

Hvordan sikrer Webpol en høj kvalitet i dine undersøgelser?

Kvalitet inden for markedsanalyse er et så omfattende begreb, at stort set alle i branchen kan hævde at levere høj kvalitet! Derfor vælger de fleste analyseindkøbere da også bare at stole på, at datakvaliteten i deres undersøgelse er så god, at den ikke behøver blive efterprøvet!

Skal man være kritisk?


Så længe analyseleverandøren er medlem af ESOMAR – der sætter en høj standard i branchen på europæisk niveau – er der vel heller ingen grund til at stille spørgsmål. Eller er der?

ESOMAR opfordrer dig i hvert fald til at gå din dataleverandør efter i sømmene ved at stille hele 28 spørgsmål. Ønsker du at modtage Webpols svar på disse spørgsmål, klik her.

Fuld indsigt


Hos Webpol har vi desuden valgt at gøre det nemt for dig at få indblik i og tillid til kvaliteten af dine undersøgelser. Vores rapporter indeholder nemlig svar på alle de kritiske spørgsmål, du måtte have, om hvordan dine data er blevet tilvejebragt. 



Klik her for at se/skjule listen over, hvordan Webpol synliggør kvaliteten af dine data:

1. Testlink fra din undersøgelse:
Vi holder det åbent, så længe du ønsker og kan altid genskabe det, så du kan se, hvordan respondenterne har set dit skema (mobil/web)


2. Synlig repræsentativitet, sampling:
Vi opstiller en unik matrice med (op til) 90 kombinationer af køn, alder, geografi og fx. uddannelse, der gengiver din målgruppes repræsentation i befolkningen meget præcist. Antal deltagere i hver af de 90 kombinationer bestemmes af, hvor stor en andel hver kombination udgør af din målgruppe (eks. 1 af 90 kombinationer: Mand, 15-35 år, bor i Region Hovedstaden, har lavt uddannelsesniveau). Hermed opnås et meget præcist sample, som du også kan se i din rapport.


3. Synlig repræsentativitet, vejning:
Selv med en svarprocent på helt op til 70 vil der være små skævheder i forhold til at opnå det rigtige antal svar i hver af de (op til) 90 kvoter, som tilsammen udgør din målgruppes ideelle fordeling. Det tager vi højde for ved brug af randvejning og simultan matricevejning på samtlige kvoter. I din rapport fremgår alle anvendte vægte, så du også er velinformeret om denne væsentlige del af din undersøgelse.


4. Svarprocenten i din undersøgelse:
Med fuld information i din rapport om, hvor mange vi har inviteret til din undersøgelse (jf. punkt 2) samt hvor mange af disse der har deltaget (jf. punkt 3), er svarprocenten for din undersøgelse fuldt tilgængelig. Det gælder både overordnet og i hver af de (op til) 90 kvoter med repræsentationen af din målgruppe.


5. Spørgeskema i Word/pdf med angivelse af screening og routing

6. Mulighed for at du kan efterprøve samtlige beregninger foretaget på dit datasæt, hvis du har lyst. I et Word-dokument får du (pr. forespørgsel) SPSS syntaksen, der er blevet brugt til at generere tallene i din rapport

7. Information om, hvor lang tid respondenterne har brugt på at besvare spørgsmålene i din undersøgelse

8. Information om hvordan respondenterne er blevet belønnet for at deltage (og hvor meget der i alt er brugt)

9. Interviewperiode: Dataindsamlingsdatoer med antal svar pr. dag indgår i gennemførselsstatistikken i din rapport






​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​