Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
Du er her: WEBPOL > HVEM > PANELET

Panelets sammensætning er Webpols livsnerve og din garanti for kvalitet

Vi sender dagligt invitationer ud blandt vores 20.000 engagerede panelmedlemmer, som svarer på online undersøgelser om alverdens emner.

Men hvordan opretholder man et panel, som kan garantere den troværdighed og kvalitet, Webpol står for?



Det er nødvendigt at vedligeholde og pleje panelet, så man opnår tilfredse panelister, der har lyst til at svare åbent og ærligt i alle undersøgelser. Derfor:



Går vi ikke på kompromis med honoreringen, som panelisterne modtager for deres deltagelse.


Webpol honorerer alle svar med et antal point. Point kan bruges til at købe varer i Webpols alsidige Gavegalleri. Så snart deltageren har åbnet en undersøgelse er han/hun sikret et antal point, så længe undersøgelsen gennemføres. Man opnår dermed point uanset om man passer til målgruppen efter screening eller ej.


Stræber vi efter at opretholde vores høje svarprocenter


God honorering kombineret med gennemarbejdede spørgeskemaer er med til at sikre, at Webpol altid oplever meget høje svarprocenter. Op imod 70 % af de inviterede deltagere svarer på vores undersøgelser – i 2014 var

den gennemsnitlige svarprocent set over alle undersøgelser på 65,9%!


Finder vi nye deltagere til vores Danmarks-repræsentative panel fra mange kilder



Rekruttering til panelet foregår løbende via en lang række kanaler, som omfatter større danske hjemmesider, affiliate netværk, trykte dagblade, "tip-en-ven" kampagner, uddannelsessteder, caféer, events og koncerter. Dette rekrutteringsspektrum er med til at sikre, at Webpols panel har en høj grad af repræsentativitet i forhold til den danske befolkning.


Faste medlemsinformationer

For at give din undersøgelse merværdi og til brug ved udvælgelse til undersøgelser, holder vi en række faste medlemsinformationer opdateret.



Medlemmer af Webpols panel opdaterer løbende deres baggrundsinformationer. På denne måde kan vi til enhver tid udvælge netop din målgruppe meget præcist og omkostningseffektivt.

Disse baggundsvariable holder vi opdateret:

  • Køn

  • Alder

  • Geografi (valgfri inddeling)

  • Uddannelse (højeste)

  • Beskæftigelse

  • Medievaner

  • Digitale enheder

  • Antal personer i husstanden

  • Antal hjemmeboende børn under 18 år

  • Årlig personlig indkomst før skat

  • Årlig husstandsindkomst før skat

  • Boligtype (ejer, andel, leje)

  • Boligtype (hus, lejlighed, gård m.fl.)