Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
Du er her: WEBPOL > HVAD > PRODUKTET

Hvad kan man undersøge med markedsanalyse online?

I teorien er der ingen grænser for hvad der kan undersøges. Udfordringen ligger i at nå de rigtige mennesker, at vide hvordan der skal spørges og at de adspurgte forstår og har lyst til at svare på spørgsmålene. Heri ligger Webpols ekspertise.



Vi indsamler troværdige svar på dine spørgsmål fra en repræsentativ del af din målgruppe i vores Danmarkspanel. Svarene omsætter vi til overskuelige og lettilgængelige tal - alt i alt et analyseprodukt som giver dig ny viden og garanterer:



Hos Webpol får du kompetent sparring og grundig kvalitetskontrol af spørgeskema og resultater. Dine spørgsmål besvares af motiverede personer i din målgruppe, som vi udvælger repræsentativt fra vores Danmarkspanel. Du får også markedets højeste svarprocent på op mod 70%, og det er med til at give dig troværdige tal og sikre en fornuftig brug af dine analysekroner.



Webpols mangeårige erfaring med online markedsundersøgelser, vores driftssikre systemer og smidige projektstyring er med til at sikre, at du hver gang modtager dit beslutningsgrundlag til den aftalte tid. Derfor giver vi dig også med glæde – og helt uopfordret – et afslag i prisen, hvis det usandsynlige skulle ske, at en leveringsdato skrider for os.



Samme høje datakvalitet får du næppe billigere andre steder, og det vil vi gerne overbevise dig om med et tilbud på din næste markedsundersøgelse - så kan du selv sammenligne med et tilbud fra en anden kvalitetsudbyder. Overrasker du os ved at finde kvalitet på højde med Webpols til den samme eller en lavere pris, giver vi dig uden tøven 10% rabat på den fundne pris.



Klik og læs mere om Webpols undersøgelser i og uden for Danmarkspanelet, og find inspiration til din næste markedsundersøgelse.

Ad hoc (til formålet)​

Undersøgelsens omdrejningspunkt er at skaffe ny viden fra din målgruppe om din branche, dit produkt, firma eller noget helt fjerde. Dine ønsker og dit input til spørgeskemaet kombineres med vores ekspertviden og bliver til en unik undersøgelse, der giver det ønskede output.
Læs mere her

Annonceeffekt (billede, film, lyd)​

I spørgeskemaet vises billeder af annoncer, afspilles radiospots eller reklamefilm, hvor respondenterne tager stilling til annoncemateriale og svarer på spørgsmål om erindring, kendskab, liking mm. Der er mulighed for at tilføje produkt/producent-specifikke spørgsmål.
Læs mere her

Fokusgrupper og dybdeinterviews​

Webpol kan varetage udvælgelse og kontakt til deltagere, gennemførsel af interviewdelen og afrapportering af resultaterne. Vi samarbejder med flere partnere, som er specialister i at gennemføre fokusgrupper og dybdeinterviews.

Rekrutteringen sker altid med fokus på kvaliteten og repræsentativiteten af deltagere, for at optimere muligheden for at få et solidt output af samtalerne.
Læs mere her

Holdnings- og tendensundersøgelse​

Holdningsundersøgelser er brugbare i mange sammenhænge og gennemføres ofte i forbindelse med kommunikationskampagner og lancering af produkter. Her bruges sjældent generiske spørgsmål - i stedet udformer vi i samarbejde med dig de nødvendige spørgsmål til at afdække målgruppens holdninger.
Læs mere her

Imagemåling​

Hvordan ser din virksomheds omverden på virksomheden og dens konkurrenter? Med en imageanalyse får du svar på dette og en række underliggende spørgsmål, som fx hvilke værdier, begrænsninger og muligheder der forbindes med virksomhederne. Undersøgelsen kan rettes mod jeres forbrugermålgruppe(r) og kan også udvides med medarbejdere, leverandører med mere, så I får et større billede af jeres Image.
Læs mere her

Kampagnemåling​

Større eller mindre kampagner (oplysning, reklame mv.) testes som en helhed ved at vise de forskellige kampagneelementer og stille spørgsmål i samme stil som tests af annonceeffekt (erindring, afsender, kendskab, liking mv.). Der er mulighed for at tilføje produkt/producent-specifikke spørgsmål.
Læs mere her

Kendskabsmåling​

Kendskabsmålinger giver et indblik i virksomhedens position på markedet. Typisk undersøges top-of-mind, uhjulpet og hjulpet kendskab samt vurderinger af virksomheden + konkurrenter på parametre så som kvalitet, pris, købsintention, besøgsgrad og i hvilken grad de synes om virksomhederne/produkterne. På dette grundlag kan vi producere markeds- og positionskort i informative PowerPoint grafikker.
Læs mere her

Omnibus - enkelt og let i befolkningen​

Webpol gennemfører hver måned en undersøgelse på 500 interviews i målgruppen ”Mænd og kvinder i hele landet i alderen 18-70 år og med adgang til internet”.

Har du et begrænset antal spørgsmål, du gerne vil have svar på fra danskerne, har du muligheden for at stille dem her (ved større spørgeskemaer kan du med fordel, bestille en selvstændig undersøgelse, hvor du frit kan bestemme målgruppe og antal interviews).

Omnibussen igangsættes den 2. onsdag i hver måned, data indsamles over 5 dage, og du får resultater allerede tirsdag.
Læs mere her

Præ-Postmåling​

Typisk bruges denne type undersøgelse ved markedsføringskampagner til at teste effekten af en annonce eller et reklamespot. Men vi kan teste hvad som helst i en præ-postmåling, så længe ideen er at undersøge forskellen på nogle parametre før og efter en begivenhed.
Læs mere her

Reklamefilmtest​

Før I producerer den endelige udgave af en reklamefilm, tester vi gerne, om den performer som ønsket på en række parametre. Vi viser filmen i en blinded og en normal udgave og tester blandt andet, om din målgruppe kan gætte/genkende afsenderen (uden at brandet vises/nævnes).

Der er også mulighed for at gennemføre testen efter launch af kampagnen, for at dokumentere reklameeffekten.
Læs mere her

Smagstest​

Vil du vide, hvad købere eller brugere synes om smagen, duften eller andre egenskaber ved dit produkt eller kommende produkt? Vi uddeler/sender prøver på dine produkter og beder deltagerne om at "afprøve" produkterne, før eller imens de svarer på spørgsmål. Smagstests gennemføres ofte via fokusgrupper og dybdeinterviews (som Webpol også tilbyder), men er budgettet lidt mindre, kan vi tilbyde et alternativ via online spørgeskemaer.
Læs mere her

Test af kreativt materiale​

Før den endelige udgave af kreativt materiale produceres, undersøger vi gerne, om materialet performer som ønsket på udvalgte parametre. Vi viser materialet i en blinded og en normal udgave og tester blandt andet, om din målgruppe kan gætte/genkende afsenderen (uden at brandet vises/nævnes). Der er også mulighed for at gennemføre testen efter launch af kampagnen, for at dokumentere reklameeffekten.
Læs mere her


Webpol tilbyder også undersøgelser udenfor Danmarkspanelet, se en liste herunder

  • Medarbejdermålinger (tilfredshed/trivsel, APV)
  • Kundetilfredshedsundersøgelser
  • Medlemsundersøgelser
  • Dit eget panel
  • Pop-up undersøgelser på dit website

Kontakt en af vores konsulenter for at høre mere mail@webpol.dk



Mere end tal og data



Gennem solid faglig sparring om analysedesign hjælper vores konsulenter dig med at finde frem til den optimale sammensætning af målgruppe, spørgeskema og antal interviews i din undersøgelse. Oftest er det ikke simpelt at vælge undersøgelsesdesign, og derfor vil vi gerne høre om dit projekt og rådgive dig over en uforpligtende email eller telefonsamtale, fremfor at du skal vælge fra en liste af undersøgelsestyper.



Når vi i samarbejde har sat det rigtige design sammen, og du eller vi har udarbejdet et godt spørgeskema, foregår dataindsamlingen i Webpols store Danmarkspanel. De data, der kommer ud af indsamlingen, omsætter Webpol til brugbare og overskuelige tal eller grafikker i ​det format der passer dig bedst (Word, Excel, PDF, PowerPoint).





​​​